Headlines News :
Home » » MISI KITA TETAP DITERUSKAN : ROSDIN

MISI KITA TETAP DITERUSKAN : ROSDIN

Written By The Tambadau on Tuesday, January 28, 2014 | 5:29 PM

Kapten Sabah itu yakin pasukan akan perbetulkan kesilapan, tingkatkan corak permainan

Oleh WILLIE JUDE JUNAIDI
willie@sabahfa.com


KETUA Pasukan, Rosdin Wasli, menegaskan misi Sabah untuk kembali ke Liga Super musim depan tetap diteruskan walaupun tewas pada dua perlawanan awal, baru-baru ini.

Pemain berusia 32 tahun itu berkata, dia percaya semua pemain dalam pasukan akan bangkit dan memperbetulkan semua kesilapan yang dilakukan sebelum ini.

“Pada separuh masa pertama ketika bertemu Felda United, kita menguasai perlawanan dan pemain juga beraksi dengan baik.

“Namun corak permainan kami sedikit menurun selepas pasukan lawan berjaya menyamakan kedudukan dan pada babak kedua pula, saya akui kami ada melakukan kesilapan.

“Bagaimanapun, saya percaya rakan sepasukan akan bangkit dan memperbetulkan mana-mana kesilapan kami sebelum perlawanan seterusnya,” katanya.

Sementara itu, beliau turut berharap agar para peminat terus memberi sokongan kepada pasukan pada perlawanan akan datang.

“Misi kita harus diteruskan, marilah kita sama-sama memberi sokongan kepada pasukan, Insya-ALLAH kami akan membuat yang terbaik pada perlawanan seterusnya,” katanya.

Dalam pada itu, Pengurus Pasukan Sabah, Rahman Zakaria berterima kasih kepada semua penyokong yang hadir ke Stadium Likas, Isnin lalu.

“Saya ingin ucapkan terima kasih kepada penyokong kerana dapat hadir ke stadium malam ini (Isnin) kerana pemain amat perlu sokongan penyokong.

“Bagaimanapun, saya menyeru penyokong dan peminat agar bersabar kerana saingan baru di peringkat awal,” katanya ketika ditemui selepas perlawanan menentang Felda United, Isnin lalu.

Rahman turut memuji sikap penyokong yang sentiasa bersikap positif sepanjang aksi perlawanan dengan tidak melemparkan kata-kata kesat kepada pasukan mahupun pihak lawan.

Sabah akan meneruskan cabaran liga menentang Polis Diraja Malaysia (PDRM) di tempat lawan pada 7 Februari tetapi sebelum itu mereka akan mengharungi pusingan kedua Piala FA menentang juara bertahan Kelantan juga di tempat lawan pada 4 Februari.

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

 
Support : The Tambadau Team
Copyright © 2014. The Tambadau - Penyokong Bolasepak Sabah - All Rights Reserved
Graphic and Design by The Tambadau Team
Proudly powered by Blogger Pro

Sumber rujukan utama kami bagi perkembangan bolasepak Sabah ialah di Sabah FA