Headlines News :
Home » » FAM luluskan perlawanan malam di Stadium Likas

FAM luluskan perlawanan malam di Stadium Likas

Written By The Tambadau on Saturday, January 25, 2014 | 2:42 PM

SABAH BERAKSI MALAM
FAM luluskan perlawanan malam di Stadium Likas

Oleh Willie Jude Junaidi
willie@sabahfa.com


SELEPAS beraksi petang sepanjang musim lalu, Sabah kini boleh ‘melayan’ kehadiran pasukan lawan di sebelah malam selepas Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) meluluskan perlawanan waktu malam di Stadium Likas, kelmarin.

Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Sabah (SAFA), Alijus Sipil, berkata pihaknya sebelum ini telah membuat permohonan kepada FAM untuk perlawanan pada waktu malam selepas pemeriksaan tahap lux lampu dijalankan, 22 Januari lalu.

“Baru-baru ini (22 Januari), pihak SAFA bersama kakitangan Lembaga Sukan Sabah dan kontraktor yang bertanggungjawab telah melakukan pemeriksaan terhadao tahap lux lampu di Komplek Sukan Likas.

“Hasil pemeriksaan juga kemudian dimaklumkan kepada FAM dan permohonan untuk perlawanan pada waktu malam turut dikemukakan.

“Susulan itu, FAM telah meluluskan perlawanan pada 27 Januari bertemu Felda United diubah pada jam 8.15 malam,” katanya, kelmarin.

Perubahan masa perlawanan itu sudah pasti memberi kelegaan kepada penyokong Sabah yang tidak dapat datang ke stadium pada sebelah petang.

Sementara itu, tinjauan pada laman Facebook rasmi SAFA mendapati, kebanyakan penyokong gembira dengan keputusan berkenaan.

Difahamkan juga sebelum ini, antara faktor penyokong tidak dapat hadir ke stadium kerana bekerja selain beberapa faktor lain.

http://sabahfa.com/fam-luluskan-perlawanan-malam-di-stadium-likas/

***

REAKSI penyokong di laman Facebook rasmi SAFA selepas mendapat tahu Sabah akan bermain pada waktu malam menentang Felda United, Isnin depan.


Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

 
Support : The Tambadau Team
Copyright © 2014. The Tambadau - Penyokong Bolasepak Sabah - All Rights Reserved
Graphic and Design by The Tambadau Team
Proudly powered by Blogger Pro

Sumber rujukan utama kami bagi perkembangan bolasepak Sabah ialah di Sabah FA